Khamis, 26 November 2009

USAHA LAGI...JANGAN PUTUS ASA....

Aku sering mengucapkan kata-kata semangat itu untuk diriku sendiri...sebagai penguat semangat...Allah tidak akan memberikan ujian yang tidak dapat ditanggung oleh hambaNya...Setiap ujian Allah itu adalah untuk meningkatkan keimanan sekiranya kita bersabar..ada ganjaran yang besar dari Allah...Mungkin Allah akan memberikan sesuatu yang lebih baik dan berharga dari apa yang telah hilang itu...Moga-moga.. InsyaAllah...

Apa pun aku akan cuba untuk 'think positive'..pandang kehadapan...belajar lah menghargai apa yang telah Allah kurniakan kepadaku...Belajar mensyukuri nikmat Allah yang tidak terkira banyaknya....Alhamdulillah....Syukur..Aku masih mempunyai keinsafan sebegini...

Jika tidak ...lama dahulu...tatkala menerima perkhabaran doktor tentang kematian bayi yang belum sempat aku melihat wajahnya...mungkin aku hilang kewarasan akal...sekiranya tidak mengingati Allah....Selepas itu menerima perkhabaran kematian 'orang kananku' yang banyak memberi kekuatan...Nenek tercinta....Kehilangan demi kehilangan dalam waktu yang singkat....Aduh...Inikah dugaan?
Dugaan besar apakah lagi yang Allah tentukan untukku?

Ya Allah...kuatkan semangatku menghadapu ujian dari Mu...Sesungguhnya aku hanya hambaMu yang lemah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan