Isnin, 23 November 2009

SUDAH SURATAN TAKDIR

21.11.2009 ( SABTU )

Confirm...sudah terang lagi bersuluh...Aku cuma menunggu dan berharap agar keputusan ujian darah itu tidak tepat memandangkan period belum juga datang...tetapi memang sudah ditakdirkan...sudah tertulis di Luh Mahfuz bahawa embrio yang ditransfer ke rahimku tidak akan menjadi manusia....Itulah janji Allah....sudah termaktub begitu...Siapalah aku untuk menentang ketentuan Ilahi? Yang aku punyai hanya doa...doa...doa...dan usaha seadanya...Aku pasrah..
Hari ini segalanya musnah...Memang period biasa....bukan implan, bukan apa-apa lagi...

Tetapi betapa sukarnya untuk menerangkan segala kekecewaan ini kepada suamiku...Mungkin dia memahami...tetapi sengaja dipendamkan.Aku dapat merasai kekecewaannya walaupun cuba disembunyikan...Begitu jua aku...menangis sendirian...tidak menunjukkan kelemahanku dihadapannya....Memang, aku rela meratap sendirian, namun tidak akan menunjukkan segala kerisauan,kekecewaan dan kesedihanku didepannya..tidak sekali-kali....Wahai hati...Tabahlah menghadapi ujian...Ya Allah kuatkan hati dan keimananku....Kuatkan iman suamiku menghadapi ujian Mu ini ya Allah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan