Khamis, 26 November 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDIL-ADHA

26.11.2009 ( KHAMIS )

Esok hari raya? Alahai...malas rasanya hendak pulang ke kampung...beraya kat kampung...Menghadapi keluarga abang...Menghadapi adik abang yang semakin tidak aku sukai mulutnya itu....Sering meluahkan perkataan yang mengguris hatiku yang 'sesitive' ini...Melihat anaknya, semakin menimbulkan rasa 'cuak' dihatiku....Akukah yang berperasaan aneh? Apatah lagi keluarga abang baru sahaja menyambut seorang lagi 'ahli baru',....belum pun aku lihat wajahnya....Cemburukah aku? Entahlah..Tetapi perasaan ini sukar dihindari....Emak abang? Kekadang aku yang terasa sendiri...

Namun, mengingatkan keluargaku...aku rindu sendiri....Ibu belum mengetahui keadaanku...kegagalan ku untuk mengandung buat kesekian kalinya...Malang sungguh anakmu ini ibu....gagal memberikan cucu buat ibu, gagal memberikan zuriat buat suamiku...

Ibadah korban...berkorban dengan hati yang ikhlas....Selamat berkorban...semoga pengorbanan diterima Allah....Pengorbanan ku?

1 ulasan:

  1. teruslah menulis, saya suka sangat membaca gaya penulisan kamu...

    BalasPadam