Isnin, 26 April 2010

ALHAMDULILLAH...SYUKUR KEPADA ALLAH...HIDUP LAGI AKU..

19.4.2010

Mula admit wad jam 9.30 am.....Aduh...siksa rasanya kembali semula ke wad ini...Teratai 2 c....second class HTAA...dah booking first class...takder kosong....masih sama seperti 5 tahun dulu....20003 masih wad ni....20005 wad ini...2006 wad ini....2010 wad ini...nurse pun dah perasan aku kerap masuk sini...apa nak kata...Kalau tak sakit tak ingin aku datang....
Mula diperiksa..dicucuk jarum, diambil darah, ditvs scan...diperiksa Dr Azhar si penjaga wad...Alahai Dr. nya kecik2 je...macam bebudak ting.5....housemant...
Dr Roszaman dah mula datang melawat....
Malam sebelum operate...solat hajat, baca yassin semoga aku selamat keluar dari bilik bedah...manalah tahu..kalau ajal dah sampai....tak dapat ditahan malaikat maut mengambil nyawa.....wasiat pun tak buat....macam-macam datang dalam fikiran aku....Minta dijauhkan dari segala bahaya dan kesilapan kakitangan dewan bedah.....Tak perlu tambah darah....tu yang aku cukup takut.....


WAD TERATAI 2 C HTAA DALAM KENANGAN....DAH 4 KALI AKU KESINI....

21.4.2010.
Mak mertua, Adik Mila, my lovely hubby sampai seawal 7.30 am...pagi sangat...saat hati aku bagai nak jatuh berdebar.....dipakaikan pakaian operation....Masuk dewan bedah jam 9.30 am....terlewat dari jadual...Ada kes emegency...
Dr Murad, Dr Roszaman, Dr Zalina....ada kat  dewan bedah.....Dr Murad sengaja datang untuk operate aku...Terima kasih.....tenang sikit sebab dah lama kenal.....hanya mereka yang aku harapkan....Ya Allah..Tolonglah hambaMu ini.....Istighfar...Selawat banyak-banyak...mengucap seakan aku ingin tinggalkan dunia ini...sekejap....
2.30 pm.....Operation sucsess....aku masih pening, muntah...dan tak tahu apa yang berlaku.....di bawah pengaruh bius...Tetapi masih boleh mendengar suara Dr Roszaman menerangkan keadaanku kepada hubby...apa yang dibuang...apa yang dibedah....luka pastinya besar....Tidur....zzzzzzzz..

22.4.2010
Aku sedar sepenuhnya.....ingatan sudah pulih, pening sudah hilang, sudah mulai boleh minum air kosong dan bercakap....Alhamdulillah...Aku masih hidup....
Dr Roszaman datang menerangkan keadaanku dan apa yang dirancang selepas ini....Terserahlah...apa yang baik...
Cuma ubat tahan sakit masih diberikan....wayar berselirat kat tubuh....menggerunkan....Proses pemulihan sudah bermula....makan masih belum boleh...minum je...kelaparan tak terasa dek kesakitan yang menyengat...belum boleh menggerakkan kaki....

23.4.2010..
Lenguh dan bosan....nasib baik Adik Mila ada...Mak Mertua ada...2 orang yang datang semata-mata hendak menunggu aku kat hospital...terima kasih....Nasib baik boleh tunggu 2 orang....Adik-adik jururawat pelatih baik-baik semuanya....jururawat bertugas baik-baik, doktor bertugas pun baik-baik....Terima kasih kerana menjaga aku walaupun memang itu tanggungjawab....tetapi kelembutan dan kasih sayang masih ada dan tebal....
Bosan, lenguh...ingin bangun dari katil....mula duduk dan berjalan...bangun...ke tandas dengan kerusi roda...wayar kat badan mula di buka satu persatu....Lega...Senang untuk bergerak....

24.4.2010
Pagi yang indah...terasa ingin pulang ke rumah...Sudah mula makan bubur nasi...Terasa semakin sihat....sudah boleh turun dari katil.....Doktor Azhar pun memang ingin membenarkan aku pulang.....Aku ingin pulang.....
Terasa lama sangat kat hospital...kasihan Adik Mila dan Mak Mertua....sedah berjaga malam hampir 3 malam....Menemani aku...Pastinya tak cukup tidur....
4.30 pm...Bertolak pulang ke Kemaman....Terima kasih semua...HTAA...Ahhhh mungkin aku akan datang semula ke sini...sebagai pelawat atau pesakit?.....Ingin segera sampai...Perut mula terasa pedih....
1.00 am...Adik Mila bertolak pulang ke Pasir Puteh dengan bas...seorang...Mak Mertua masih aku perlukan di sini untuk menjaga aku...mungkin hubby akan ambil cuti lagi untuk menghantar aku pulang ke kampung....Minggu depan kot.....Terima kasih Mak......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan