Sabtu, 9 April 2011

INGIN KU PINJAM SECEBIS SEMANGAT DAN KEKUATAN !!!! PADA SIAPA???


Entah mengapa hati ini terlalu sensitif...hormon mana yang bertambah di dalam diri ini....melihat 'bayi' genit penghibur lara, melihat kegembiraan, menyaksikan kebahagiaan, mencetuskan detikan cemburu di hati...lantas menitiskan hujan airmata selebat hujan yang turun tatkala ini......selaju itu air nan jernih ini....sudah puas ditepis, sudah puas diseka........Mencermin kekurangan diri, sedetik, seketika.......melihat 'aku' yang kerdil di dunia luas ini....Sudah penat diuji, sudah letih berusaha melawan takdir....Ingin mengalah kepada ketentuan-Nya....ingin pasrah.....Kecewakah aku? Berputus asakah aku?  Ingin ku pinjam secebis ketabahan, sekelumit kekuatan, sehiris kesabaran.....bagi mencetuskan semangat yang kian hilang...bagi mengecas sisa kesabaran yang kian terhakis......Bisakah?

kenapa perjalanan hidupku terlalu sukar? terlalu beranjau, terlalu berkerikil.....perjalanan singkat yang hanya kerap ditemani airmata.....Perjalanan singkat yang Allah tentukan ini terlalu banyak dugaannya....terlalu perit untuk ditempuhi.......Apalagi pilihan yang ada....Hanya pasrah

2 ulasan:

  1. assalamualaikum...
    jgnlah give up...i pn baru failed ivf, dpt tau smlm tp actually lg awal dh gagal...xde rezeki i

    BalasPadam
  2. waalaikumussalam....ep hepi...bukan give up cuma kurang kekuatan dan semnagat....sedikit kecewa mungkin...terima kasih epi...buat ivf kat kuantan juga ker?

    BalasPadam